piątek, 26 marca 2010

Blogi jako źródło świeżej wiedzy

Paul Krugman, laureat nagrody Nobla z ekonomii codziennie publikuje na swoim blogu w serwisie New York Timesa notki, których wartość merytoryczna przewyższa nieraz niejedno naukowe opracowanie.
Podobnie ma się rzecz z innym blogiem związanym z NYT – freakonomics.blogs.nytimes.com. Także tam umieszczane są ciekawe newsy z zakresu zagadnień gospodarczych podane przystępnie i zrozumiale.
Jeśli więc blogi kojarzą Ci się głównie z mało wartościowymi stronami tworzonymi przez znudzonych nastolatków - czas zmienić nastawienie i zacząć regularnie czytać blogi z wybranych dziedzin nauki. Dzięki nim będziesz zawsze na czasie w swojej branży!




W Polsce warto zwrócić uwagę na blogi dziennikarskie. Na pewno warto  zaglądać tam, gdzie specjaliści umieszczają teksty, które nie zmieściły się np. w wydaniu papierowym ich gazety, a nie w miejsca przypadkowe. Przykładem może być Marek Wielgo, zajmujący się w Gazecie Wyborczej nieruchomościami. Jego blog (mieszkaniowy.blox.pl) to w rzeczywistości zbiór analiz, raportów i ciekawych informacji na temat mieszkań, ich kupna czy sprzedaży.

Blogi mogą być też źródłem wiedzy dla poszukujących informacji na tematy związane z marketingiem czy informatyką. Ich autorzy często dzielą się opisami przypadków czy poradami dotyczącymi konkretnych kwestii.

O czym trzeba pamiętać czytając blogi? Po pierwsze o wiarygodności. Jeśli blog pisze osoba anonimowa, można mieć zastrzeżenia dotyczące jej wiedzy. Jeśli jest to profesjonalista lub naukowiec podpisujący się imieniem i nazwiskiem (jak wspomniani Krugman czy Wielgo) – można mieć przynajmniej cień pewności, że podawane informacje nie są wyssane z palca.

Nie czekaj więc - użyj wyszukiwarki i stwórz swój zbiór blogów, które będziesz czytać regularnie. W utrzymywaniu takiego zbioru pomocna będzie na pewno aplikacja Google Reader - dzięki niej będziesz informowany o nowych wpisach w ulubionych serwisach.
A może posiadasz już wiedzę, która pozwoli Ci poprowadzić własny tematyczny blog?...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz